PROJEKT
Vyhodnocování soutěží v hodinách tělesné výchovy
1/ šplh o tyči / 4 m /
2/ skok vysoký – Třebechovická laťka
3/ přeskoky švihadla
Soutěže žákyň II.stupně ZŠ jsou zařazeny do tématického plánu školního roku na
určitý kalendářní měsíc, např. šplh na říjen, skok vysoký na leden, přeskoky na březen. Jednotlivé disciplíny jsou plněny v hlavní části hodiny TV. Zúčastní se všechny žákyně s výjimkou osvobozených z dané disciplíny. O výsledcích si vyučující vede přesný záznam.
1/ Šplh o tyči / 4 m /
Žákyně startuje ze stoje, ruce v připažení. Na písknutí vyšplhá po tyči a nahoře dohmátne na konstrukci. U žákyně, která nevyšplhala nahoru, si napíši přibližnou výšku, do které vyšplhala, např. do poloviny apod. U těchto výkonů neměřím čas. Soutěž probíhá ve dvou kolech. Započítává se lepší výkon. U žákyň, které nevyšplhaly, porovnáváme oba výkony, zda došlo ke zlepšení.
2/ Skok vysoký – Třebechovická laťka
Úvodní hodinu zvolíme takovou výšku, aby ji mohly absolvovat všechny žákyně. Laťku zvyšujeme po pěti cm. Na každé výšce je jeden opravný skok. Další vyučovací hodinu už neskáčí všechny žákyně, jen ty, které úspěšně absolvovaly poslední výšku.. Soutěž probíhá 3-4 vyučovací hodiny podle počtu žákyň ve skupině. Žákyně, které již soutěž ukončily, cvičí na jiném stanovišti.
3/ Přeskoky švihadla
Cílem je dosažení nejvyššího počtu přeskoků za 30 s. Druhy přeskoků švihadla mohou žákyně střídat. Pro získání dobrého výkonu však zařazují přeskoky snožmo bez meziskoku. V případě přerušení přeskoků může žákyně navázat další přeskoky. Soutěž probíhá ve dvou kolech, započítává se lepší výkon.
Vyhodnocování výkonů:
a/ žákyně na 1.-3. místě v každém ročníku obdrží diplom a sladkou odměnu
b/ pořadí výkonů v ročníku do 10. místa – vyvěšeno na nástěnce tělesné výchovy
c/ výpočet aritmetického průměru výkonů do 10. místa v každém ročníku – vyvěšeno na
nástěnce tělesné výchovy
d/ výkony ostatních žákyň jsou zaznamenány u vyučující TV
ZÁVĚR
Tímto způsobem je možné hodnotit disciplíny lehké atletiky i herní činnosti jednotlivce. Žákyně vzájemně porovnávají dosažené výsledky a jsou takto motivovány k lepším výkonům.
Vypracovala: Marie Horáková
vyhodnocení šplhu na nástěnce

žákyně 7. ročníku při soutěži ve šplhu
|