Štrúdlování ve 4. A
Český jazyk
Mluvnice- práce v „pečících skupinkách“
- hledání podstatných jmen, která se vztahují ke slovu jablko ( ohryzek, slupka, mošt
apod.)
- určování rodu u podstatných jmen
- u podstatných jmen rodu středního určit vzor
Sloh – žáci pracují samostatně
- popis pracovního postupu pečení ve škole
- porovnání různých receptů, které si děti přinesly
Psaní- opis receptu pro maminku
Matematika – práce ve skupinách
- řešení slovních úloh
Pracovní činnosti – práce ve skupinách
- pečení jablečného závinu
Školní štrúdl
V pátek 14. 11. paní učitelka vymyslela, že budeme péct štrúdl. Měli jsme si přinést: 1 listové těsto, 8 – 10 jablek, cukr moučku, skořici, kousek pečícího papíru a strouhanku. Pracovali jsme ve skupinkách. Já byla s Kájou Blažkovou, Míšou Hodycovou, Danďou Šmídovou a Šárkou Radovou.
Když jsme přišli do kuchyňky, každá skupina si sedla ke stolu. Hned jsme si vybalili ingredience a začali loupat a strouhat jablka. Potom jsme vyváleli těsto a na rozválené těsto jsme dali jablka. Na jablka jsme nasypali cukr a skořici. Potom jsme závin zabalili a položili na plech s pečícím papírem. Když jsme měli vše hotovo, dali jsme plech do vyhřáté trouby asi na 20 minut péct. Po upečení jsme závin vyndali z trouby a dali zchladnout k oknu. Na závěr jsme závin nakrájeli na malé kousky a vše pocukrovali moučkovým cukrem.
Štrúdl všem moc chutnal a doufám, že si ještě něco dobrého upečeme.
Gabriela Bučková, 4.A
Výborné hamání
14. 11. jsme šli péct štrúdl. Měli jsme si přinést: 1 listové těsto, jablka, cukr, skořici, rozinky, oříšky, kousek pečícího papíru, strouhanku a zástěru.
Pracoval jsem ve skupině s Píďou, Tomášem a Michalem. Do kuchyňky jsme si vzali všechny suroviny.Oloupali jsme jablka a nakrájeli je na malé kousky. Listové těsto jsme vyváleli, posypali strouhankou. Jablka jsme dali doprostřed a posypali je cukrem a skořicí. Stočili jsme to do závinu a dali na pečicí papír. Paní učitelka nám to dala péct do trouby. Nakonec jsme upečený štrúdl posypali cukrem.
Mňam, bylo to dobré!
Martin Bastl, 4.A
|